Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 7. Erityistä tukea saaneet peruskoulun oppilaat 1995–2017 1)

Vuosi Erityis-
koulussa
Osuus
peruskoulun
oppilas-
määrästä, %
Muussa
perus-
koulussa
Osuus
peruskoulun
oppilas-
määrästä, %
Yhteensä Osuus
peruskoulun
oppilas-
määrästä, %
Perus-
koulun
oppilas-
määrä
1995 10 871 1,8 6 142 1,0 17 013 2,9     588 162
1996 11 270 1,9 6 608 1,1 17 878 3,0 589 128
1997 11 901 2,0 8 099 1,4 20 000 3,4 592 375
1998 12 002 2,0 9 824 1,7 21 826 3,7 591 679
1999 11 884 2,0 12 481 2,1 24 365 4,1 591 272
2000 11 770 2,0 15 204 2,6 26 974 4,5 593 451
2001 10 986 1,8 19 846 3,3 30 832 5,2 595 727
2002 10 849 1,8 23 168 3,9 34 017 5,7 597 356
2003 10 461 1,8 26 378 4,4 36 839 6,2 597 414
2004 10 043 1,7 29 755 5,0 39 798 6,7 593 148
2005 9 663 1,6 33 115 5,6 42 778 7,3 586 381
2006 8 657 1,5 36 042 6,2 44 699 7,7 578 918
2007 8 169 1,4 37 916 6,6 46 085 8,1 570 689
2008 7 807 1,4 39 450 7,0 47 257 8,4 561 061
2009 7 089 1,3 40 079 7,2 47 168 8,5 553 329
2010 6 716 1,2 39 994 7,3 46 710 8,5 546 423
2011 6 046 1,1 38 035 7,0 44 081 8,1 541 931
2012 5 413 1,0 35 603 6,6 41 016 7,6 539 545
2013 5 349 1,0 34 285 6,3 39 634 7,3 540 477
2014 5 070 0,9 34 350 6,3 39 420 7,3 542 932
2015 4 607 0,8 35 400 6,5 40 007 7,3 546 065
2016 4 249 0,8 36 788 6,7 41 037 7,5 550 236
2017 4 258 0,8 38 866 7,0 43 124 7,7 556 742
1) Vuosien 1995–2010 erityisopetukseen otetut ja siirretyt oppilaat on rinnastettu erityistä tukea saaneisiin oppilaisiin.

Lähde: Koulutustilastot. Tilastokeskus

Lisätietoja: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 11.6.2018

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Oppimisen tuki [verkkojulkaisu].
ISSN=1799-1595. 2017, Liitetaulukko 7. Erityistä tukea saaneet peruskoulun oppilaat 1995–2017 1) . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 27.12.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/erop/2017/erop_2017_2018-06-11_tau_007_fi.html