Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Taulukko 5. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä

  Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja
määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
1)
% % % % %
Yhteensä 25 22 34 54 7
Teollisuus yhteensä 2) 22 22 32 57 7
10 - 19 13 15 21 45 4
20 - 49 19 23 33 59 5
50 - 99 29 26 40 64 8
100 - 249 37 30 47 72 9
250 - 499 51 39 55 88 24
500 - 79 64 83 96 50
Palvelut yhteensä 28 21 35 50 6
10 - 19 18 17 26 42 5
20 - 49 35 25 43 55 7
50 - 99 28 20 36 48 3
100 - 249 51 31 56 73 11
250 - 499 45 36 54 66 18
500 - 59 34 67 79 25
1) Yrityksellä sekä tuote- että prosessi-innovaatioita ja näihin liittyneitä hankkeita sekä markkinointi- ja organisaatioinnovaatioita.
2) Sisältää myös kaivostoiminnan ja louhinnan (05–09) sekä sähkö-, kaasu- ja lämpöhuollon ja jäähdytysliiketoiminnan (35), vesihuollon, viemäri- ja jätevesihuollon sekä jätehuollon ja muun ympäristön puhtaanapidon (36–39).

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 17.3.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 5. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 23.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-03-17_tau_005_fi.html