Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 3. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2012-2014, osuus yrityksistä

Toimiala Henkilöstön suuruusluokka Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi- tai
organisaatio-
innovaatioita
Tuote-, prosessi-,
markkinointi tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
% % % % % %
Kaikki toimialat 10-49 26,1 23,9 34,8 50,3 51,6 6,4
50-249 39,5 30,1 48,1 63,3 65,6 12,5
250- 55,3 46,3 63,9 77,4 79,1 30,5
Yhteensä 29,7 25,9 38,4 53,8 55,3 8,5
Teollisuus 10-49 26,6 22,6 35,4 51,9 53,4 6,5
50-249 38,1 30,7 48,5 65,7 68,5 12,8
250- 62,9 53,4 72,4 85,0 86,5 38,6
Yhteensä 31,1 26,0 40,2 56,7 58,4 9,6
Palvelut 10-49 25,7 24,7 34,4 49,2 50,4 6,2
50-249 41,3 29,3 47,6 60,4 62,2 12,2
250- 45,8 37,5 53,3 68,0 69,9 20,4
Yhteensä 28,7 25,8 37,0 51,4 52,8 7,6

Lähde: Innovaatiotoiminta 2014, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi 029 - 551 3263, Heidi Pirkola 029 - 551 3246, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 24.3.2016

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2014, Liitetaulukko 3. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2012-2014, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 23.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2014/inn_2014_2016-03-24_tau_003_fi.html