Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 23. Yhteisöpalveluiden käyttötarkoituksia 2018, %-osuus väestöstä

  Faniverkostoon tai fanisivustoon Osallistumiseen verkossa syntyneisiin ilmiöihin, tempauksiin tai kannanottoihin Ryhmiin joissa myydään, vaihdetaan tai jaetaan tuoteita tai palveluita osallistujien kesken Yritysten brändien, tuotteiden tai palvelujen seuraamiseen
%-osuus väestöstä
16-24v 30 22 28 43
25-34v 21 17 37 33
35-44v 18 15 37 32
45-54v 13 14 26 19
55-64v 3 6 14 7
65-74v 3 4 5 4
75-89v 0 1 0 1
         
Opiskelija 24 21 27 36
Työllinen 15 14 30 26
Eläkeläinen 2 3 5 4
         
Perusasteen koulutus 12 8 14 16
Keskiasteen koulutus 15 11 23 20
Korkea-asteen koulutus 10 14 28 24
         
Pääkaupunkiseutu 13 16 25 26
Suuret kaupungit 13 10 21 21
Muut kaupunkimaiset kunnat 14 11 23 19
Taajaan as/maaseutum. kunnat 10 9 19 16
         
Miehet 14 9 16 19
Naiset 11 13 28 21
         
Kaikki 12 11 22 20

Lähde: Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2018, Tilastokeskus

Lisätietoja: Rauli Kohvakka 029 551 3448, Perttu Melkas 029 551 2511, tietoyhteiskunta.info@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 4.12.2018

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu].
ISSN=2341-8699. 2018, Liitetaulukko 23. Yhteisöpalveluiden käyttötarkoituksia 2018, %-osuus väestöstä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/sutivi/2018/sutivi_2018_2018-12-04_tau_023_fi.html