Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 2. Konsoli-, mobiili- tai tietokonepelien pelaaminen 12 kk aikana, 15 vuotta täyttäneet (1991, 2002, 2017) %

15 vuotta täyttäneet Kyllä Ei tai puuttuva tieto Yhteensä N(painot.)
Sukupuolet yhteensä 1991 10 90 100 4054
2002 36 64 100 3151
2017 52 48 100 6715
Miehet 1991 12 88 100 1948
2002 42 58 100 1542
2017 57 43 100 3278
Naiset 1991 7 93 100 2106
2002 30 70 100 1609
2017 47 53 100 3436
Yrittäjä (0-1) 1991 9 91 100 380
2002 31 69 100 222
2017 47 53 100 325
Ylempi toimihenkilö (2) 1991 18 82 100 384
2002 41 59 100 382
2017 62 38 100 844
Alempi toimihenkilö (3) 1991 9 91 100 713
2002 41 59 100 536
2017 61 39 100 1061
Työntekijä (4-5) 1991 8 92 100 775
2002 41 59 100 515
2017 58 42 100 731
Eläkkeellä tai pitkäaikaissairas (6) 1991 1 99 100 1012
2002 9 91 100 826
2017 28 72 100 2122
Työtön (7) 1991 7 93 100 191
2002 40 60 100 175
2017 59 41 100 393
Opiskelija tai koululainen (8) 1991 28 72 100 455
2002 75 25 100 400
2017 85 15 100 863
Omaa kotitaloutta hoitava tai muu (9) 1991 9 91 100 144
2002 37 63 100 95
2017 51 49 100 210

Lähde: Vapaa-ajan osallistuminen, Tilastokeskus

Lisätietoja: Juha Haaramo 029 551 3666, Riitta Hanifi 029 551 2946, Hannu Pääkkönen 029 551 3229, vapaa-aika@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 31.1.2019

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Vapaa-ajan osallistuminen [verkkojulkaisu].
Digipelaaminen 2017, Liitetaulukko 2. Konsoli-, mobiili- tai tietokonepelien pelaaminen 12 kk aikana, 15 vuotta täyttäneet (1991, 2002, 2017) % . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 25.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/vpa/2017/02/vpa_2017_02_2019-01-31_tau_002_fi.html