Enkät om löner inom lokalförvaltningen

Med enkäten om löner inom lokalförvaltningen insamlas uppgifter om de månads- och timlöner som lokalförvaltningens personal fått. Enkäten sänds årligen i november till alla kommuner, samkommuner, välfärdsområden och välfärdssammanslutningar.

Besvara enkäten

Den här enkäten är stängd.

Datainsamlingen har ännu inte inletts när det gäller uppgifterna för år 2024.

Information om när datainsamlingen inleds ges under november på den här sidan och i
e-postmeddelanden som skickas till uppgiftslämnarna.


Så här deltar du

Svarsanvisningar och postbeskrivningar

Logga in på blanketten genom att trycka på knappen Besvara enkäten. Du ska använda det användar-id och lösenord som Statistikcentralen skickat dig.

Du kan ange uppgifterna om månads- och timlöner som filöverföring eller via tjänsten Tyvi.

Behöver du hjälp?

Hjälp med att besvara
Användaridentifikationer och lösenord
Förfrågningar om informationsinnehållet

Vanliga frågor (FAQ)

Till vad används uppgifterna?
Hur meddelar jag deltidsanställning?
Hur meddelas uppgiften om full lön?
Omvandling av tillägget till månadsnivå
Tillägg på årsnivå
Hur och varför anges betalningsperioder?
Betalningsperiodkoefficienter
En felaktig betalningsperiod leder till skevheter i uppgifterna
Senare betalningstidpunkt än referensmånad

Dataskydd, rättigheter och skyldigheter

Alla uppgifter som samlats in för statistiska ändamål är sekretessbelagda. Vid hanteringen av uppgifter sörjer man för att ingens integritet eller affärs- eller yrkeshemlighet äventyras. Alla anställda vid Statistikcentralen har undertecknat ett sekretessavtal.