Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2016 1)
Elevens stöd omfattar | Elever med intensifierat stöd |
Andel av antalet elever med intensifierat stöd, % | Elever med särskilt stöd |
Andel av antalet elever med särskilt stöd, % | Elever med intensifierat eller särskilt stöd | Andel av antalet elever med intensifierat eller särskilt stöd, % |
Specialundervisning på deltid | 37 135 | 75,0 | 15 736 | 38,3 | 52 871 | 58,4 |
Stödundervisning | 28 224 | 57,1 | 14 190 | 34,6 | 42 414 | 46,9 |
Biträdes- och/eller tolkningstjänster | 18 693 | 37,8 | 23 715 | 57,8 | 42 408 | 46,9 |
Andra än ovan nämnda stödformer | 12 223 | 24,7 | 11 365 | 27,7 | 23 588 | 26,1 |
Källa: Utbildning. Statistikcentralen
Förfrågningar: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@stat.fi
Ansvarig statistikdirektör: Jari Tarkoma
Uppdaterad 13.6.2017
Finlands officiella statistik (FOS):
Stöd för lärande [e-publikation].
ISSN=1799-1609. 2016,
Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2016 1)
. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 26.12.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/erop/2016/erop_2016_2017-06-13_tau_002_sv.html