Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2018 1)
Elevens stöd omfattar | Elever med intensifierat stöd |
Andel av antalet elever med intensifierat stöd, % | Elever med särskilt stöd |
Andel av antalet elever med särskilt stöd, % | Elever med intensifierat eller särskilt stöd | Andel av antalet elever med intensifierat eller särskilt stöd, % |
Specialundervisning på deltid | 44 119 | 73,9 | 18 476 | 40,7 | 62 595 | 59,6 |
Stödundervisning | 32 829 | 55,0 | 16 614 | 36,6 | 49 443 | 47,0 |
Biträdes- och/eller tolkningstjänster | 23 127 | 38,8 | 26 693 | 58,8 | 49 820 | 47,4 |
Andra än ovan nämnda stödformer | 16 483 | 27,6 | 13 816 | 30,4 | 30 299 | 28,8 |
Källa: Utbildning. Statistikcentralen
Förfrågningar: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@stat.fi
Ansvarig statistikdirektör: Jari Tarkoma
Uppdaterad 19.6.2019
Finlands officiella statistik (FOS):
Stöd för lärande [e-publikation].
ISSN=1799-1609. 2018,
Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2018 1)
. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 26.11.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/erop/2018/erop_2018_2019-06-19_tau_002_sv.html