Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2015 1)
Elevens stöd omfattar | Elever med intensifierat stöd |
Andel av antalet elever med intensifierat stöd, % | Elever med särskilt stöd |
Andel av antalet elever med särskilt stöd, % | Elever med intensifierat eller särskilt stöd | Andel av antalet elever med intensifierat eller särskilt stöd, % |
Specialundervisning på deltid | 34 350 | 74,9 | 14 927 | 37,3 | 49 277 | 57,4 |
Stödundervisning | 25 663 | 56,0 | 13 481 | 33,7 | 39 144 | 45,6 |
Biträdes- och/eller tolkningstjänster | 17 856 | 38,9 | 22 467 | 56,2 | 40 323 | 47,0 |
Andra än ovan nämnda stödformer | 11 679 | 25,5 | 11 053 | 27,6 | 22 732 | 26,5 |
Källa: Utbildning. Statistikcentralen
Förfrågningar: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@stat.fi
Ansvarig statistikdirektör: Jari Tarkoma
Uppdaterad 13.6.2016
Finlands officiella statistik (FOS):
Stöd för lärande [e-publikation].
ISSN=1799-1609. 2015,
Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2015 1)
. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 22.11.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/erop/2015/erop_2015_2016-06-13_tau_002_sv.html