Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2019 1)
Elevens stöd omfattar | Elever med intensifierat stöd |
Andel av antalet elever med intensifierat stöd, % | Elever med särskilt stöd |
Andel av antalet elever med särskilt stöd, % | Elever med intensifierat eller särskilt stöd | Andel av antalet elever med intensifierat eller särskilt stöd, % |
Specialundervisning på deltid | 47 779 | 73,2 | 19 750 | 41,0 | 67 529 | 59,5 |
Stödundervisning | 35 177 | 53,9 | 17 254 | 35,8 | 52 431 | 46,2 |
Biträdes- och/eller tolkningstjänster | 24 737 | 37,9 | 28 217 | 58,5 | 52 954 | 46,7 |
Andra än ovan nämnda stödformer | 18 349 | 28,1 | 14 761 | 30,6 | 33 110 | 29,2 |
Källa: Utbildning. Statistikcentralen
Förfrågningar: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@stat.fi
Ansvarig statistikdirektör: Jari Tarkoma
Uppdaterad 05.06.2020
Finlands officiella statistik (FOS):
Stöd för lärande [e-publikation].
ISSN=1799-1609. 2019,
Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning samt biträdes- och/eller tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd 2019 1)
. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 26.11.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/erop/2019/erop_2019_2020-06-05_tau_002_sv.html