Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning, biträdes- och tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd samt särskilda hjälpmedel år 2020 1)
Elevens stöd omfattar | Elever med intensifierat stöd |
Andel av antalet elever med intensifierat stöd, % | Elever med särskilt stöd |
Andel av antalet elever med särskilt stöd, % | Elever med intensifierat eller särskilt stöd | Andel av antalet elever med intensifierat eller särskilt stöd, % |
Specialundervisning på deltid | 53 726 | 77,5 | 23 671 | 46,3 | 77 397 | 64,3 |
Stödundervisning | 39 964 | 57,7 | 21 447 | 42,0 | 61 411 | 51,0 |
Biträdes- tjänster |
25 867 | 37,3 | 28 959 | 56,7 | 54 826 | 45,5 |
Tolkningstjänster | 1 832 | 2,6 | 2 788 | 5,5 | 4 620 | 3,8 |
Särskilda hjälpmedel | 3 662 | 5,3 | 5 029 | 9,8 | 8 691 | 7,2 |
Källa: Utbildning. Statistikcentralen
Förfrågningar: Heli Hiltunen 029 551 3314, koulutustilastot@stat.fi
Ansvarig avdelningschef: Hannele Orjala
Uppdaterad 08.06.2021
Finlands officiella statistik (FOS):
Stöd för lärande [e-publikation].
ISSN=1799-1609. 2020,
Tabellbilaga 2. Specialundervisning på deltid, stödundervisning, biträdes- och tolkningstjänster som erhållits av grundskolelever med intensifierat eller särskilt stöd samt särskilda hjälpmedel år 2020 1)
. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 22.11.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/erop/2020/erop_2020_2021-06-08_tau_002_sv.html