Massmediestatistik

Statistik
Statistik anknyter till ämnesområdena:DigitaliseringKultur, massmedier och tidsanvändning
Massmediestatistiken beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik och arbetskraft. Uppgifterna samlas in från flera olika källor och offentliggörs i tabellservicen för massmediestatistik. Tabellservicen uppdateras fyra gånger om året.

Nyckeltal

Värdet av massmediemarknaden

3 895miljoner euro
2022
Massmediestatistik
Uppdaterad: 2023-11-22

Statistikens detaljerade tabeller finns i databasen StatFin

I databasen StatFin hittar du uppdaterade tabeller. Plocka ut de uppgifter som du behöver till tabeller, visa uppgifterna som diagram eller ladda ner data.

I arkivet finns de databastabeller som vi inte längre uppdaterar.

Publikationer

Massmediestatistik 2022, massmediemarknaden | Meddelande
Massmediestatistik 2021, massmediemarknaden | Meddelande
Meddelande
Arkivinnehåll
Meddelande
Arkivinnehåll

Kommande publikationer

Figurer

Se centrala statistikuppgifter i figurerna.

Massmediemarknadens värde i löpande priser 1997-2022

Värdet av massmediemarknaden i löpande priser efter massmedium 1997–2022

Dokumentation

Beskrivning av statistikproduktionen, metoder och kvalitet.

Gå till dokumentationen för statistiken

Instruktion för hänvisning

Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [webbpublikation].
ISSN=2323-6337. Helsingfors: Statistikcentralen [Hänvisat: 21.11.2024].
Åtkomstsätt:

Statistikexperter

Förfrågningar i första hand

Kaisa Saarenmaa
överaktuarie
029 551 3517