Massmediestatistik
Statistik anknyter till ämnesområdena:DigitaliseringKultur, massmedier och tidsanvändning
Massmediestatistiken beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik och arbetskraft. Uppgifterna samlas in från flera olika källor och offentliggörs i tabellservicen för massmediestatistik. Tabellservicen uppdateras fyra gånger om året.
Nyckeltal
Statistikens detaljerade tabeller finns i databasen StatFin
I databasen StatFin hittar du uppdaterade tabeller. Plocka ut de uppgifter som du behöver till tabeller, visa uppgifterna som diagram eller ladda ner data.
I arkivet finns de databastabeller som vi inte längre uppdaterar.
Kommande publikationer
Läser in innehåll
Figurer
Se centrala statistikuppgifter i figurerna.
Massmediemarknadens värde i löpande priser 1997-2022
Läser in innehåll
Värdet av massmediemarknaden i löpande priser efter massmedium 1997–2022
Dokumentation
Beskrivning av statistikproduktionen, metoder och kvalitet.
Gå till dokumentationen för statistikenInstruktion för hänvisning
Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [webbpublikation].
ISSN=2323-6337. Helsingfors: Statistikcentralen [Hänvisat: 21.11.2024].
Åtkomstsätt:
Statistikexperter
Förfrågningar i första hand
Kaisa Saarenmaa
överaktuarie
029 551 3517